Rondreis Azie: Maleisie 10 Dagen...Help!!!!!

  • Studente87

    We willen volgend jaar een rondreis maken door azie (India, Malediven, Maleisie, Singapore (3 dagen) en Indonesie). Nu hebben we 1,5 maand ervoor uitgetrokken dus gaat beetje haasten worden. Ik denk dat we voor Maleisie 10 dagen (misschien iets meer) kunnen inplannen (India kost ook veel tijd, Malediven 5 of 6 dagen en Indonesie wordt ook iets langer).

    Wat is echt 100% de moeite waard???

    Langkawi- zoja hoe lang heb je nodig om het beetje gezien te hebben?

    Kuala Lumpur - Heb gehoord dat je in 2 dagen daar wel klaar bent (Wij zijn geen shoptypes)

    Borneo - welk gedeelte, indonesische of Maleisische?

    We willen veel doen in korte tijd. Is er nog iets anders wat echt de moeite waard is? Penang hoor ik verschillende verhalen over, positief en negatief. Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

    En bedenk dat we niet echt hoeven te zwemmen ofzo, want dat doen we al in Malediven 5 dagen

  • Studente87

    Niemand!??!?!

  • bernard.bauwens@gmail.com

    Hoi,

    in Sabah is er redelijk veel te zien, afhankelijk van de tijd die u hebt om hier te verblijven, zoals de berg, Kinabatagan revier ofwel Klias, als u graag apen zou zien in het wild.

    Het problem zijn de afstanden hier in Sabah en Sarawak, deze twee staten zijn ook de grootste van Malaysia, de grootste is Sarawak en Sabah is iets groter dan Nl, Belgie en Luxemburg samen met een wegen net die niet zo goed onderhouden is.

    Langkawi 2 dagen zijn voldoende en KL ook. bezoek eens de hangbrug in Langkawi. Wat Borneo betreft zou ik Sarawak en Sabah doen niet het indonesische daar Sabah en Sarawak veilig is om te bezoeken. Ik woon trouwens reeds 6 jaar in Sabah. Het vershil tussen Malaysia Borneo en West-Malaysia is de tolorantie in geloof, Sabah en Sarawak zijn niet zo dicht bij het officieel geloof van Malaysia en van het zoals het vasten merk u bijna niets daarvan hier.

    Bernard

  • NBB3

    Als je het stranddeel wilt overslaan, dan kun je je richten op KL voor de been-there-done-that en TN en Endau voor het jungle werk. Andere plekjes die de moeite waard zijn Malacca, de grotten, wild-water raften, de fire-flies, het beklimmen van Gunung Kajang en wellicht een homestay bezoeken. En uiteraard kun je vervolgens naar Bernards hoek voor het betere Dr. Livingstone gevoel.

    Maar dat is wel Maleisie in supervogevlucht hoor.

  • Studente87

    Wat is TN?? Ik ben niet het type survivallen, dus geen geklim of geklauter voor mij. Wil genieten, niet mezelf slopen. ;)

  • bernard.bauwens@gmail.com

    hoi,

    Tn denk ik dat hij bedoeld Taman Negara

    Bernard

  • NBB3

    Yup. Merci Bernard.

  • Studente87

    Ik weet het nu even echt niet meer…. Ons budget is beperkt dus een gids wordt moeilijk (is te prijzig).

    Daarnaast is er gewoon te veel keus…

    Moeten we naar Langkawi of niet? Wordt het toch Cameron Highlands? Wordt het Borneo? Mijn man wil nu namelijk ook naar Brunei. Singapore was ik ook al van plan. Maar wat is het best qua reizen. Alles ligt best ver uit elkaar en wat is beste manier van reizen? Onze vakantie moet ook niet alleen uit reizen gaan bestaan. Want naast Maleisie Brunei en Singapore eindigen we in Java waaruit we terugvliegen naar NL.

    Ik zie door de bomen het bos niet meer….HEEEEEELP!!!

  • bernard.bauwens@gmail.com

    Hoi

    Brunei is redelijk duur, zo als het buget beperkt is beter Brunei niet doen, trouwens in Brunei zie de rijkdom heel goed aanwezig is en ook het gellof daar. Wel vielig zoals Sabah en Sarawak. En Singapore wel even duur als bij ons dus opletten met uw budget daar.

    Bernard

  • Studente87

    Ja dat van Brunei had ik inderdaad gezien over hoge prijzen e.d.. Ben zelf ook moslim, dus dat geloof vind ik geen ramp. Kan echter wel begrijpen dat het voor sommige toeristen storend kan zijn, ivm alchoholverbod enzo. Singapore en Brunei blijven we ook max. 2 nachten per bestemming vanwege hoge kosten. Meer om even sfeer te proeven en het toch gezien te hebben. Vooral die moskee in brunei zit er ook afbeeldingen heel mooi uit.