Taman Negara Dagtocht (Zelf doen of Tour!?!?)

  • Studente87

    Hoi

    We willen naar de Taman Negara als we naar Maleisie gaan, maar ik weet niet zo goed wat het beste is. Ben best bang voor insecten en slangen, maar daar moet ik maar overheen komen. Mijn vraag is wat het beste is. Een gids/tour nemen, nadeel is dat duur is min. €100,- p.p. dus €200,- voor dagje weg of zeggen jullie dat individueel ook te doen is. Zoja, hoe?!?! Auto huren? Chauffeur huren? Geen idee. Ik boek ook een reis naar india, maar die lukt veel makkelijker. Maleisie heeft teveel keus en het is mij niet altijd duidelijk hoe je ergens beste komt? Niet echt OV of wel?

  • bernard.bauwens@gmail.com

    Hoi,

    Ja hier ben ik weer. ik zou u aanraden een gids te nemen als u Taman Negara ingaat, waarom? wel als u de streek niet kent zal u veel zakens niet zien, en bang van slangen, wel de meeste zijn niet gevaarlijk doch vraag kennis vam slangen, anders blijf voorzichtig. Ik raad u aan als u Malaysia vor de 1 keer bezoek meen een gids ook voor het rijden daar er bestuurders zijn in Malaysia die denken dat zoals richtingaanwijzer enkel dient als versiering op de wagen, met andere woorden ze gebruiken deze niet tijdens het rijden. Ik raad als u de gewoonte niet kent van de chauffeurs in Malaysia zelf niet te rijden, en als u een wagen huur zorg ervoor met GPS.

    ofwel maakt u een vaste prijs met een taxi voor een uitstap.

    Bernard