Air Asia BKK-KL-KK

  • pattaya.startpagina.nl

    In Januari vlieg ik van Don Muang Bangkok naar Kuala Lumpur en daar vandaan door naar Kota Kinabalu.

    Ik vlieg met Air Asia , is het doorlabelen van de bagage mogelijk ?

    Is een tussenstop van 2 uur op het vliegveld van Kuala Lumpur voldoende ?

    Bedankt

    Rene

  • Olaf uit KK

    Beste Rene,

    Ja, dat is mogelijk, indien je de vlucht als 1 vlucht boekt, en niet als 2 losse tickets.

    Als op de website van Air Asia, zoekt van Don Muang Bangkok naar Kota Kinabalu, dan kom je vluchten tegen, waarbij je dus de bagage mag doorlabelen.

    This outbound flight will stopover for a connection in Kuala Lumpur. This means you will need to exit the plane and board another upon arrival at Kuala Lumpur airport. For further details click here: http://www.airasia.com/my/en/connecting-flights.page

    Je hebt het over eerst een vlucht naar KL, en dan een vlucht naar Kota Kinabalu, dat zijn dus 2 losse vluchten, dan mag je niet doorlabelen. Ook is er dan geen aansluit garantie.

    Is een stop van 2 uur voldoende? Ja, normaal wel, maar.. als het erg druk is (wat het meestal wel is), dan is 2 uur erg krap. Denk eraan, ben je te laat (45 minuten van tevoren mag je niet meer inchecken), dan dien je nieuwe vluchten te kopen, welke dan een stuk duurder zijn.

    Hoop dat deze info helpt.

    Vriendelijke groet,

    Olaf.

  • pattaya.startpagina.nl

    Olaf

    Bedankt voor je antwoord. Ik heb inderdaad aparte tickets online gekocht , omdat het ten tijde van de boeking op de site niet mogelijk was om rechtstreeks te boeken. Ik heb dat een paar keer geprobeerd en dat kon gewoon niet.

    Dus kijk ik vreemd op van je antwoord , en ik keek weer op de site van Air Asia , en nu kan dat dus wel.

    Ik heb in ieder geval mijn tickets vergeleken met de rechtstreekse mogelijkheden , en het lijkt dus voldoende overstap tijd te zijn.

    Ik ga alsnog de vraag aan Air Asia stellen of ik er een “check through” van kan maken.

    Nogmaals bedankt

    Groeten uit Bangkok

    Rene

  • pattaya.startpagina.nl

    Ik heb geprobeerd de vlucht naar en van KK te wijzigen ,maar omdat dat een pakket is van Air Asia Go , incl hotel , is dat niet mogelijk.

    Ik heb voor de zekerheid dan maar de vlucht van BKK naar KL vv gewijzigd , en heb nu heen 3 uur en terug 4 uur transit.

    Dat moet voldoende zijn en dan denk ik er in ieder geval niet meer aan , kosten 2200 baht .

    Rene

  • Olaf uit KK

    Beste Rene,

    Dat is een verstandige keuze. Nu heb je zeker tijd genoeg.

    Groet Olaf.