Kinabatangan lodges

  • jeroen

    Hallo,

    aankomende augustus ga ik op vakantie in Maleisie en wil graag naar Borneo voor een aantal dagen. Ik zou hier dan graag een aantal dagen bij de kinabatangan river in een lodge willen verblijven. Nu zie ik veel verschillende lodges hier op het forum zoals Sukau en naturelodge Kinabatagan.

    Wat is volgens jullie de beste keus hierin? En moet ik dit op voorhand reserveren of kan ik ook op goed geluk afreizen en er van uitgaan dat er altijd wel plek zal zijn? Ik heb het idee dat de lodges niet erg groot zijn dus zou wellicht reserveren.

  • kees

    Vooraf reserveren kost niks verzekerd je van je plaats.

    Je zult maar net op die dag aankomen dat alles vol is……

    Ik woon nu zo'n 12 jaar hier in Sabah en heb meerdere keren “Kinabatangan” gedaan

    om het zo maar eens te zeggen.

    Ik kan je daarom The last frontier boutique resort aanbevelen.

    Net iets anders dan alle anderen…

    Voor meer info

    http://www.thelastfrontierresort.com

    Kees

  • jeroen

    Hoi Kees,

    inderdaad een mooi en anders resort dan de anderen. Het ziet er goed uit. Weet je ook of het mogelijk is om daar extra boottochten te doen want nu doe je er maar 2. Ik zou er misschien ook wel 1 vroeger in de ochtend willen doen om meer kans te hebben op het spotten van meerdere zelfzame dieren.

    Wanneer deze vol zou zijn heb je dan nog een tip misschien?

    Bedankt in ieder geval

  • bernard.bauwens@gmail.com

    Hoi

    als u 2 nachten 3 dagen boekt, is er bij aankomst een cruise rond 16 uur, de volgende dag morgens 6 uur, namiddag een jungle walk en 16uur 30 een cruise. als u een nacht cruise zou doen is deze extra te betalen. over dag is een cruise geen nut daar de dieren in de jungle zijn om eten te vinden. dus smorgens tegen val avond zijn de beste tijd.

    Groet

    Bernard uit Borneo

  • kees

    Zoals Bernard al zegt zit er al een vroege ochtend cruise bij en heb je ook de mogelijkheid om een nacht cruise te doen.

    Je zult verbaast zijn hoeveel dieren je dan kunt zien. Vogels kun je zelfs heel dicht benaderen. De meeste krokodillen heb

    ik altijd tijdens de “nachtcruise” gezien.

    Ik heb net nog contact gehad met Gert van Opstal, een sympathieke vlaming, die de boel daar runt en die vertelde me dat

    het seizoen nog moet beginnen. Je kunt dus in het nederlands mailen.

    Dus als je al weet wanneer je daar kunt zijn zou je dus al kunnen reserveren, hun email adres is info@thelastfrontierresort.com

    Zeg maar dat je het hebt van mij, :)

    Andere namen van resorts zijn me ontschoten omdat ik daar verder geen contact mee onderhouden heb maar als je googelt op Billit of Sukau zullen er genoeg namen opduiken.

    Mocht me er toch nog 1 te binnen schieten dan laat ik het je wel weten.

    Groeten

    Kees