Beste mensen,
In september ga ik voor een maand naar Maleisie en ben bezig met het in elkaar puzzelen van mijn reis. Ik kom op internet, maar ook op diverse forums veel informatie tegen, maar het valt mij op dat het vaak oude informatie is. Ik wil hier daarom graag wat vragen posten en hopelijk krijg ik wat recente informatie.
- Moet ik wel of niet een busticket van te voren kopen als ik met de bus van Johor Bahru naar Mensing wil?
- Moet ik wel of niet van te voren (online?) een ticket voor de ferry/speedboat kopen voor een trip van Mensing naar Tioman?
- Is het handiger om 2x een enkeltje te kopen? Heb berichten gelezen dat als je een retour koopt, je grote kans hebt dat je voor de terugreis niet op de passagierslijst staat en met veel gedoe uiteindelijk een boot later moet nemen.
- Wat zijn de huidige prijzen voor een bootticket en wat zijn de huidige vertrektijden vanaf Mensing?
- Gaat er een bus van Mensing naar Cherating? En van Cherating naar Kuala Besut?
- Zelfde vragen eigenlijk voor de overtocht van Kuala Besut naar Perhentian.
- Gaat er een bus van Kuala Besut naar Kuala Perlis? Of moet ik eerst van Kuala Besut naar Kota Bharu en daar een bus naar Kuala Perlis pakken? En moet ik deze busticket ook van tevoren (online?) kopen?
- Moet ik de ticket voor de overtocht van Kuala Perlis naar Langkawi van tevoren (online?) kopen?
Ik weet dat het veel dezelfde vragen zijn, maar de een zegt dat je de tickets bij aankomst kunt kopen, de ander zegt dat in september de boten vaak vol zitten en omdat je het hotel al hebt geboekt, moet je op zoek gaan naar een particuliere boot. Die is natuurlijk vele malen duurder.
Hoor graag jullie advies!
Alvast bedankt.
Groetjes,
Jacqueline