regen

• sylvia

Hallo iedereen,

Mijn man en ik willen volgend jaar begin maart naar Maleisië gaan, eerst rondtrekken in borneo en vervolgens naar langkawi.

Maar we wijffelen over het weer, als ik het klimaat zo leest dan valt er nogal veel regen en dat het soms dagen aaneen stuk regent, en dat willen we natuurlijk niet , af en toe regen is niet erg,

Weet iemand hoe het zit met de regen ?

alvast bedankt ,

groetjes sylvia

• Olaf uit KK

Beste Sylvia,

Begin Maart is een goede reisperiode.

In Maleisie schijnt de zon erg veel, en regent het ook veel. Nu hebben we net 2 slechte dagen gehad in Borneo, maar.. over een heel jaar genomen, valt de regen echt wel mee, en regent het niet hele dagen.

Maar.. kijk niet op de weersvoorspellingen, want als er staat, donkere wolken met onweer, dan.. is dat vaak eventjes, maar echt niet de hele dag.

Je hoort ook weinig reizigers, die zeggen dat je Maleisei niet moet bezoeken vanwege regen, het is juist een land met een prima klimaat waar je heerlijk in kan reizen. Ik zou dat beetje regen, geen belemmering vinden, om dan een land niet te bezoeken.

Voor Borneo is Maart een prima periode, maar.. ik ben even kwijt, wanneer het regenseizoen is in West Maleisie, iemand anders ??

Vriendelijke groet,

Olaf.

• sylvia

Beste Olaf,

bedankt voor je snelle reactie, we gaan de rondreis borneo en langkawi zeker doen, wat ik gelezen heb over langkawi is dat je daar in maart heel goed naar toe kan gaan.

Heb je nog tips voor ons ? Bijv wat we kunnen bezichtigen en wat je nog mee moet nemen in de koffer ?

Oh ja , moet je ook malariapillen slikken ?

Bedankt

groetjes Sylvia

• Olaf uit KK

Beste Sylvia,

Malaria, zie het andere topic, over “Malarone te Koop”, en trek je eigen conclusie.

Wat er in je koffer mag? Wel.. kleren en een heleboel andere dingen natuurlijk, gewoon.. de dingen die je meeneemt op reis.

Voor tips en dingen die je wenst te bezichtigen, tja.. dat is een hele open vraag.

Ik zou zeker in Borneo de Kinabatangan bezoeken, want daar zie je verreweg het meeste wild. Een planning maken hangt uiteraard af, van je budget en het aantal beschikbare dagen.

In Langkawi vond ik het savonds in Pantai Cenang erg gezellig, vele eet tentjes met diverse keuzes. Wel toeristisch, maar vond dat juist wel leuk.

Vriendelijke groet,

Olaf.

• sylvia

Beste Olaf, ,

Bedankt voor je tips, we gaan alles op een rijtje zetten en kijken hoe en wat,

groetjes Sylvia