Van KLIA naar KL

• Jeffrey

Hoi Iedereen,

Op nieuwjaarsdag vliegen wij naar Maleisie. Hoe kun je het beste van het vliegveld naar het centrum van Kuala Lumpur reizen ?? Wij blijven er 2 dagen en wat mogen wij niet missen ??

Thnxxx voor de tips.

• Kalle

Je mag het vliegtuig echt niet missen ;-)

• Judith

Hallo Jeffrey,

Wij hebben de Expres trein vanaf het vliegveld genomen.

http://www.kliaekspres.com/main.htm

En vanaf het station hebben we nog een taxi naar het hotel genomen.(Volgens mij hebben we 35 ringgit voor het treinkaartje betaald.) Of dit de beste (en goedkoopste) manier is weet ik niet. Van anderen die vanaf KLIA de taxi naar de stad hadden genomen hoorden we dat die flink in de file hebben gestaan.

En wat je niet mag missen? De Petronas Twin Towers, het uitzicht vanaf de KL Tower (veel beter dan die van de skybridge van de Twin Towers), een ritje in de monorail is ook leuk om eens te doen, en als je van shoppen houdt; Times Square.

http://www.timessquarekl.com/index_none.htm

En er zal ongetwijfeld nog veel meer te zien zijn.

Veel plezier in Maleisië!

Groetjes,

Judith

• Trooper

Wij hebben ook de trein genomen naar KL Sentral,daar met je koffers sjouwen naar de uitgang en dan een taxi genomen met 2 personen waren we 70 trein en 15 taxi kwijt en hebben terug een taxi genomen voor 70 ringitt van hotel deur tot vliegveld deur wat ons eigenlijk beter bevallen is.Zonder gesjouw!!

Groetjes

• Roy Herrebrugh

Bij de uitgang staan taxichauffeurs hun diensten aan te bieden. Voor 65 ringgit hebben wij een taxi genomen van het vliegveld naar ons hotel in het centrum van KL. Terug kostte ons diezelfde rit 60 ringgit.

• Danny

2 dagen is wel erg kort.

Snel vervoer van en naar het vliegveld lijkt mij dan belangrijk.

De KLIA Ekspres, voor RM35 p.p, is snel (je moet wel wat zeulen, zie Trooper's belevenissen), maar mocht je 's morgens aankomen (zoals de MAS), overweeg dan een taxi, wel zo gemakkelijk en goedkoper bij 2 of meer personen.

Desnoods wacht taxichauffeur Tony je op (verlies je geen tijd met taxi zoeken), email adres staat ergens op het forum of stuur me anders een email.

Wat je niet mag missen? Malay food! Gezien je beperkte tijd, ga naar het food court in KLCC, daar kun je winkelen in voedsel.

Danny

• Trooper

Danny,heb jij nog gebruik gemaakt van Tony als taxi chauffeur?

Zo ja,hoe was het het?

Groetjes

• Danny

Zeker. Hij stond te wachten met naambordje en binnen 1 1/2 uur waren we in het Equatorial.

Hij is stipt op tijd en niet duur, je moet er wel tegen kunnen om iemand 5 kwartier in een uur te horen praten over zijn familie, baan en levensloop.

Ook voor de rit naar KLIA heb ik hem gebeld en wederom stipt op tijd en dat in het land van “jam karet”.

M.a.w. een aanrader, zeker als je nog ergens anders naar toe wilt (Batu Caves, Kajang, etc) en geen behoefte hebt aan een hotel limousine (klinkt duur en is het ook).

Groet, Danny

• Jeffrey

Hoi Danny,

Ik heb over deze beroemde taxi chaffeur gelezen op de forum. Mail zijn e-mail adres naar me. Omdat wij maar zo kort blijven lijkt het me leuk als hij ons in 1 dag KL laat zien. De andere dag willen wij shoppen.

Thanxxx

Jeffrey

• Trooper

Ik ben blij dat hij jou bevallen is .Hij praat veel ,maar we hebben het over alles en nog wat gehad,natuurlijk ook zijn familie,maar maakte ons niet uit.Is gezelligger als dat je een chauffeur hebt ,die niets zegt en niets vertelt.

Ook bij de Batu Caves gaat hij mee naar boven en vertelde ons van alles.

Heb jij zijn eigen e-mail of dat van zijn dochter.Als jij het van hem zelf hebt,wil jij me die dan mailen,want ik was die van hem kwijt en heb alleen van zijn dochter.

Groetjes