tips voor rondreis

• Pisang

Even een positieve note,

Ik ben twee keer in Malakka geweest en heb me daar bijzonder vermaakt. Het is er heet, maar dat weet je van te voren.

Ben het helemaal met Cees eens. Malakka is een bijzienswaardigheid.

In het Stadthuys is niet alleen de Nederlandse overheersing te zien, maar tevens de Britse en de Portugeese aanwezigheid in Maleisie.

Heb er heerlijk Nyonya gegeten! De boottocht over de rivier was indrukwekkend. Ik zag het echte Malakka en ik maalde niet over de voetruimte. Ik was veel te druk met foto's maken dan me druk te maken over beenruimte. Dat doe je normaal in vliegtuigen!!! Waarschijnlijk door dat klagen over beenruimte heeft Jan niet veel gezien. Daardoor te veel geroken. Te veel gemist en uiteindelijk uitgekomen op te veel geklaag.

Malakka heeft een geweldige mall. Ben me naam even onschoten (iemand?).

• Martijn

Hans Schreef:

——————————————————-

> Hallo allemaal,

>

> Jan is duidelijk iemand uit de groep die bv. in

> Turkije naar Holland Village gaat.

> Door dit type “touristen” zijn er hier op

> Langkawi resorts ( bv Mutiara Burau Bay, gezellig

> Marco Borsato, Jantje Smit en Andre Hazes op bij

> de zwembadbar ) die Sate Ajam marineren met

> shoarma kruiden want dat smaakt bekend voor die

> Orang Puti Belanda.

> Ieder zijn meug natuurlijk maar waarom 12 uur en

> meer vliegen, Spanje, Griekeland en Turkije bieden

> het zelfde en is veel dichter bij.

>

> groeten

>

> Hans

je bericht heb ik in brit's draad over het mutiara burau bay (handdoekenservice e.d.) gemist

• AB

Jan

wij gaan bij nader inzien ook Malakka overslaan en willen 3 dagen naar bijv Sunway Resort. Heb je hier wat meer tips over en moet ik bijv de pyramid vermijden en in het resort overnachten en kan ik beter de tickets in het hotel kopen ipv internet? Hoor graag van je.

AB

• saskia

Beste mensen,

Ik wil bijna bedanken voor de reacties, maar schrik eigenlijk een beetje hoe jullie op elkaar reageren.

Volgens mij gaat het nagenoeg niemand (muv Jan) om mijn gestelde vraag aangezien Jan als enige met een inhoudelijke reactie komt!

Is me overigens eerder opgevallen over het onderwerp “reizen met jonge kinderen naar Maleisie”. Ter verdediging van Jan dat hij beter naar Turkije kan gaan: ieder doet waar hij/zij zich goed bij voelt en heb niet het idee dat Jan alleen bij zijn zwembad ligt en naar Hazes luistert, beetje kort door de bocht gedachte om iemand in een hokje te plaatsen. Daarnaast als Jan dat wel zou doen so what mensen!

Jan dank je voor je inhoudelijke reactie en ondanks ik er nog nooit geweest was had ik zelf ook het idee om niet naar Malacca te gaan.

Het zal vast heel leuk zijn maar als ik na al het inlezen begrijp dat er zoveel moois te zien is in Maleisie, staat dit niet in de top 10. We zijn denk meer van de natuur (met luxe hahahahaha:).

Voor wie alsnog echt op het onderwerp wil reageren zou ik willen vragen of ze aparte tips hebben. Is er iemand bv bij de Fireflies in Selangor geweest.

We zijn nu van plan om de reis als volgt te doen:

KL-Lake Kenyir (TN)-Perhentian Islands-Cameron Highl.-Penang-Pangkor

Tot op heden kwam de Jong Intra er erg gunstig uit wat betreft tarieven (alles los boeken), maar misschien hebben jullie nog verdere tips.

Nog tips voor het boeken van tickets? Op het forum had ik gelezen dat rond de zomer er veel aanbiedingen komen. Bij het reisbueau zeggen ze juist dat de vluchten snel volgeboekt zijn (dit kan natuurlijk het bekende verkooppraatje zijn).

Alvast bedankt mocht je reageren.

Groet Saskia

• Cees

Beste Saskia,

Allereerst wil ik toch wel even kwijt dat ik (zoals al anderhalf jaar op dit forum) wel degelik inhoudelijk heb gereageerd op jouw vraag. Ik heb proberen uit te legen dat wat ons betreft Malakka zeker de moeite waard was. Dat het voor jou geen prioriteit heeft is vervolgens jouw keuze.

Onze ervaring met vluchten boeken is dat je heb beste zo'n drie tot vier maanden voor vertrek een goede aanbieding kunt nemen. Daarna wordt het meestal alleen maar duurder. Wij zijn nu twee keer in februari / maart naar Maleisie geweest en beide keren hebben we in oktober / november voor hele goede prijzen (550,00 retour) kunnen boeken. En dus denk ik dat je niet te lang meer moet wachten. Op seatcounter.com kun je gratis de bezetting van vluchten opvragen. Dit geeft vaak een goede indicatie.

Wij zijn één keer in de CH geweest en twee keer naar Penang.

Op Penang zaten we de eerste keer in Batu Ferringhi en de tweede keer in Georgetown. Wij zijn best veeleisende reizigers maar wij hebben ons op Penang tot nu toe geen dag verveeld, er is zoveel te zien. In BF heb je mooiere hotels maar we vonden het er veel te westers (te veel toeristen). Georgetown kent nog echt Maleisische en Chinese wijken en is dus veel authentieker. Helaas heb je er alleen stadshotels.

In de CH zaten we in het Lakehouse hotel. Dat was echt een onvergetelijke ervaring. Als je het kunt betalen dan zou ik daar zeker een of twee nachten gaan slapen.

Groetjes, Cees

• saskia

Hai Cees,

Dank voor je reactie.Kun je vertellen waar je jouw ticket destijds hebt gekocht, want ik kom alleen rond de 800 euries uit. Wel had ik Egypt Air gevonden maar weet niet of dat nou zo'n beste optie is:) Naar het hotel in de CH zal ik zeer zeker kijken. Tot nu toe viel onze keus op Strawberry Hotel. Boek jij altijd rechtstreeks en zoja via welke site?

Mijn reactie over dat Jan inhoudelijk had gereageerd was eigenlijk omdat ik het jammer vond dat er veel negatieve reacties kwamen.

Het was dus meer een algemene opmerking op de manier van reageren en dus niet persoonlijk bedoeld. Dit is mij overigens eerder opgevallen bij sommige personen op dit forum.

groet saskia

• Cees

Hoi Saskia,

Het is altijd flink creatief zoeken op internet en dan komt er meestal wel een oplossing. Vorig jaar zijn we met Emirates vanaf Düsseldorf naar Singapore gevlogen. Dit jaar met Malaysia Airlines vanaf Amsterdam naar Kuala Lumpur. Ik zoek meestal met ebookers.nl. Op hun site kun je vrij snel veel maatschappijen, luchthavens en vertrekdata vergelijken. Ik kijk ook wel op de sites van de maatschappijen zelf. Zo zag ik net dat Emirates een aanbieding heeft vanaf Düsseldorf naar Bangkok voor 440,00 Euro all inn (jullie periode: eind mei / begin juni). Vanaf Bangkok vlieg je voor een paar tientjes met Air Asia naar Maleisie (bijvoorbeeld Penang). Je kunt ook voor 699,00 met Cathay vanaf Amsterdam via HongKong naar KL vliegen (zelfde periode).

Hotels in Maleisie moet je altijd vooraf boeken. Bij sommige hotels betaal je tot 3 maal zoveel (Bayview Batu Ferringhi) als je aan de balie komt voor een kamer. Er zijn heel veel boekingssites en dito boekings vergelijkingssites. De laatste tijd gebruik ik trivago.nl vrij veel. Ook hotelscombined.com is erg handig voor vergelijkingen.

Het Lakehouse in de CH is echt veel leuker en beter dan het Strawberry hotel. Kijk maar eens naar de reviews op Tripadvisor.

Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt.

Groetjes, Cees

• Pisang

Saskia,

Ik denk dat 95% van bovenstaande berichten jou bruikbare informatie heeft opgeleverd. Ook als andere niet direct op JOUW vraag reageren kun je altijd informatie winnen uit de bericht wisselingen tussen andere posters. Dat sommige berichten niet altijd positief zijn is een gegeven. Niet alleen op dit prikbord. Meningen verschillen tenslotte, niet waar? Net zoals het gedrag van prikkers verschilt.

Dus dat je alleen Jan bedankt voor zijn inbreng vind ik een beetje te ver gaan.

Pisang

• Jan

Saskia bedankt voor je reaktie, ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die vind dat er vreemde figuren op dit forum zitten.

Wat betreft het Sunway hotel boeken weet ik niet hoe je dat het beste kunt doen maar ik denk via internet. Ik ben niet in het hotel geweest maar wel in alles wat er bij de Pyramid en vermaak-parken hoort. Ik had vrienden die mij Kuala Lumpur hebben laten zien en ook de rest van Maleisie. Het sunway hotel zit aan de Pyramid vast en ook de parken zijn per roltrap bereikbaar. Sunway is een behoorlijke rit met de skytrain naar de Petronas towers en je moet dan een stukje met de taxi/auto . Het is niet in het centrum maar daarom juist interessant want er zijn daar in de hele mall mischien 5 blanken aanwezig op vele duizenden Maleisiers. Je kunt er ook prima contant geld wisselen in het wisselkantoor in de mall.

Op het internet en youtube of google kan je veel info vinden over deze supermall. Ik ben ook in de Petronas geweest maar dat is voor mij een standaard mall gezien ik in Azie woon en alles wel ken onderhand. Paar dagen Sunway is een goed plan maar niet meer dan 2/3 dagen lijkt mij. Je kunt er ook heerlijk eten trouwens, erg veel keus. Mocht je eens goed europees willen eten (of taart) ga dan naar Secret Recipe en je zal geen spijt krijgen. Ze zitten overal.

Je kunt in Maleisie prima binnenlandse vluchten maken met Air asia maar ook de wegen zijn erg goed te doen met bv een huurauto. De eilanden zijn prachtig en de bevolking erg gemanierd.

veel plezier.

• saskia

Hallo allemaal,

Alvast hartelijk dank voor alle tips, ik ga eens flink zoeken naar mooie ticketprijzen!!

Ook ga ik nog eens kritisch naar onze keuze van Strawberry kijken Cees!

Jan wellicht gaan we nog naar de mall.

Pisang, je geeft aan het jammer te vinden dat ik 1 iemand bedankte voor de tips. Sorry maar kijk even je eigen reactie na op dit forum en vraag jezelf af of zo'n reactie passend en constructief is. Verder ben ik eigenlijk wel een beetje klaar met dit soort “geruzie”, want erop reageren maakt mij nu net zo schuldig.

Ik sluit me aan bij de andere 2 heren dat er aparte reacties op het forum verschijnen, kortom laten we het gezellig houden.

Ik heb hartstikke veel tips gekregen en dank daarvoor!

Groet Saskia