weersverwachting Maleisie

• Martijn

annie Schreef:

——————————————————-

> Bedankt Pisang voor je reactie ! Laat die 2 negatievelingen maar kletsen ! Het gaat er ook

> maar om dat je niet de gehele dag in een bui zit. En idd het mag sowieso de pret niet drukken !

> groetjes, Annie

waarom zouden piet en ik negatief zijn annie? omdat we durven beweren dat het weer ook in de tropen niet zo voorspelbaar is als veel nederlanders wel denken, of omdat we de waarheid, dat een regenbui soms een hele dag kan durven, schrijven

gaat bob ook mee of kan hij wel zonder zijn annie maar niet zonder zijn brommer

• Pisang

Mijn “meestal” en jouw “soms” blijken dus eigenlijk gewoon op hetzelfde neer te komen…;)

Dan waarom van een mug een olifant maken?

• Martijn

Pisang Schreef:

——————————————————-

> Mijn “meestal” en jouw “soms” blijken dus eigenlijk gewoon op hetzelfde neer te komen…;) Dan waarom van een mug een olifant maken?

je schreef eerder:

“In de tropen kan je haast elke dag een pittige onweersbui verwachten, meestal aan het einde van de middag (zo is mijn ervaring). Zo ook in Maleisie. Duurt niet lang, hoor. Hooguit een uurtje. De hemelpoorten gaan open met spetterend onweer.”

de mogelijkheid van een hele dag ontbreekt volgens mij;) het leek me terecht om op die mogelijkheid te wijzen

• Pisang

"In de tropen kan je HAAST elke dag een pittige onweersbui verwachten, MEESTAL aan het einde van de middag (zo is mijn ervaring).

De mogelijkheid van een hele dag ontbreekt dus NIET!!!

Maar ehhh….Martijn ik geef je gelijk hoor. Het kan inderdaad soms de hele dag regenen. Soms…….

Tevreden nu? Want daar gaat het om, he!

Soms de hele dag regen, meestal een bui………waar gaat het in hemelsnaam over!!!!

• Cees

Hoi Annie,

Het lijkt er op dat sommige mensen alleen maar op dit forum zitten om andere mensen af te zeiken. Dat is erg jammer voor ons en zonde van hun tijd.

Je zult inmiddels wel weten dat het weer in Maleisie grote verschillen kent. Op het “vaste land” staat het weer aan de oostkust vaak haaks op het weer aan de westkust (komt door de wisseling van de moesons). Globaal kun je stellen dat je in de winter en het voorjaar het beste aan de westkust kunt zitten en in de zomer en het najaar het beste aan de oostkust. Maar omdat Maleisie dichtbij de evenaar ligt kun je overal en altijd een flinke bui of een hele dag regen beleven. In KL regent het bijna elke dag wel, soms een kwartier maar soms ook dagen achtereen.

Hierbij nog de link naar de site van het Malaysian Meteorological Department:

http://www.met.gov.my/

Groetjes, Cees