reisplanning met drie kinderen

• ivo

Hoi,

wij gaan volgend jaar 5 weken naar maleisie en indonesie, reizen met drie kids met een beperking ( autisme). We willen deze reis goed vorobereiden.

Wij denken zelf aan het volgende schema, wie kan ons helpen invullen, we zijn net gestart met plannen:

dag1: Kl,

dag 3: Borneo ( we willen graag veel natuur zien, oa ook via die hoge boompaden lopen ed)

dag 17: door naar Java, daar willen we ongeveer 14 dagen verblijven, oa tai huren en ons adoptiekindje bezoeken, de borobudur, vulkanen zien, natuur, en…

dag 30:KL, water park, cameron highlands, jungle train

dag 34: terug in KL, dag 35 naar amsterdam.

Zoals je ziet, nog erg globaal, we komen er niet goed uit. Wij willen echt veel natuur, als het kan raften, kanoen, wandelen, dieren zien, en een beetje shoppen/cultuur. Wie kan ons helpen invullen, eventueel zelfs met verblijfs adressen? we proberen low budget te gaan, maar dit is waarschijnlijk onze enige verre reis als gezin, dus of dat lukt??

• Koecing

Ivo,

Gelet op jullie situatie zou ik jullie adviseren om na aan komst een paar dagen in Kl te blijven. Je kunt dan in elk geval wennen aan de temperatuur en luchtvochtigheid en er is genoeg te zien en te shoppen.

Je geeft aan low-budget te reizen, houdt dan rekening met lange reisdagen. Het zijn best grote afstanden. Wat je ter beperking zou kunnen doe is bij Air Asia kijken. Zij bieden heel wat extreem laag geprijsde vluchten aan. Daarbij realiseer ik me wel dat jullie met z'n 5-en zijn.

Heel veel succes en plezier met de voorbereiding en straks veel plezier in zowel Maleisie als Indonesie.

• Mike

Voor Borneo, kan ik je dan de Danum Vallei aanbevelen, daar kan je lekker wandelen, natuur en “wildlife” zien en ook over de “hangbruggen”. Misschien de Kinabantang Rivier? Daar kun je met een boot diverse tochten maken en veel natuur zien. (Wij hadden het geluk om olifanten en een Oeran Oetang te zien, maar dat is geluk hebben). Verder kun je vanuit Kota Kinabalu ook een heerlijk dagje raften. Wel even kijken welke categorie (dus hoe heftig) jij het wilt.

(Wij hadden alles van te voren geregeld bij Olaf, zie www.sabah-borneo.nl. Olaf is een Nederlander die in Kota Kinabalu woont en daar een klein reisbureautje heeft. Je kunt op zijn website kijken wat je ervan vindt. En je kunt door hem prima een reis op maat laten samenstellen. Natuurlijk zijn er ook andere reisaanbieders. Dus het is alleen een suggestie).

Wat je ook doet, heel veel plezier gewenst.

Groetjes Linda.

• Annika

Wij hebben ook met kinderen Borneo gedaan mbv Olafe

(Verder Maleisie zelfstandig, gaat hartstikke goed/ gemakkelijk)

vooraf via internet doorgenomen wat we zouden gaan doen en zien

is prima bevallen, we hebben leuke dingen gezien en gedaan

inmiddels zijn de kinderen groter en kunnen ze als ze ergens geen zin in hebben ook een middagje of avond op resort/ hotel blijven maar met een maatje kleiner

gaan ze natuurlijk altijd mee en is het belangrijk dat de dan dingen zien / doen die leuk vinden, dan heb je het zelf ook leuk

http://www.sabah-borneo.nl/nl/index.htm

veel plezier, reizen met je kinderen is super leuk !

gr Annika

• lianne

Wij hebben net als Annika ook met 3 kinderen door Maleisië en Borneo gereisd. Wij hebben alles zelf geregeld, sommige dingen van hieruit gemailed, en andere dingen gewoon ter plekke vastgelegd.

Ook onze kinderen zijn niet meer zo klein, dat ze gerust zelf een paar uur zich kunnen vermaken aan een zwembad, en dat wij dan nog even door de stad gingen of zo. Maar meestal wilden ze wel met ons mee hoor!

Wij vonden Borneo heel interessant, dit in tegenstelling tot het vaste land. Dat vonden we toch al heel ver ontwikkelt en daardoor minder interessant voor ons.

1 adresje kan ik je heel erg aanbevelen; the Last Frontier resort in Kampung Bilit aan de Kinabatangan rivier. Opgezet door een Belg met een Maleisische zakenpartner.

Ze hebben maar 4 kamers, maar mijn god, wat hebben we daar genoten! En dan die beesten die we daar gezien hebben, het kent geen einde.

Over Indonesië weet ik eigenlijk niets, dus daar kan ik je niet mee vooruit helpen.

Maar Borneo met kinderen; prima combi zou ik zeggen!

Lianne

Bosch Vertrekt

• bernard.bauwens@gmail.com

Hi Ivo

Dag 3; hoge boompaden lopen ken je het best doen in Hotspring als je meer wilt weten meent gerust contact op met mijn onderweg kan je veel zien

Bernard

• AB

Hoi Ivo,

Naast bovengenoemde tips: een aanrader net buiten KL is Sunway Lagoon. Super voor de kinderen om even af te koelen in het waterpark en te genieten van 5 “pretparken”in 1.

Wij hebben zelf gelogeerd in sunway resort. Eventueel kun je iets goedkoper logeren in sunway pyramid. Wij hadden een pakket met gratis tickets voor de parken. Is niet bepaald lowbudget, maar wel nogmaals een aanrader voor de kids. Wij hebben ervaren, dat zo'n reis best vermoeiend kan zijn voor de kinderen.

mvg

AB

• Annika

ha wat grappig, hebben wij ook gedaan

kinderen vonden het hartstikke leuk na al het gehiphop van cult kijken is dit zeker een heerlijk dagje voor kinderen groot of klein.

zonder kids zou ik er niet heen gegaan zijn , maar natuurlijk doe je ook dingen om hun te plezieren

soort van waterpretpark, frietjes/ ijsjes en dieren

was er als je bij de uitgang kwam ook niet een overdekt winkelcentrum met een ijsbaan beneden ?

heb wel de foto ervan maar weet niet meer precies of dat daar nou bij was.

In ieder geval doen als je d'r in de buurt bent

Evenals de petronas towers, voor iedereen leuk.

groet Annika

• AB

Annika,

Ja, dat klopt. Buiten was het bloedheet en binnen/beneden in de mall een groot ijsbaan. Vond het zelf de leukste mall van allemaal.

Overigens hanteren ze een handig systeem in het park. Je kreeg bij de ingang een soort digitale plosband (in de vorm van een horloge). dit fungeerde als toegangspas en dit kon je opwaarderen met ringits, zodat je overal in het park eten, drinken, huur van bootjes/zwembandjes kon betalen en niet met contant geld hoefde te leuren. Aan het einde van de dag kreeg je het restant saldo aan de kas terug.

Zaten jullie ook in het sunway-hotel?

• Annika

nee we waren aan het einde van de reis nog 4 dagen in KL en vandaar uit naar Sunway Lagoon gegaan en ook nog naar de Batu caves en shoppen

We hebben 4 super weken gehad, met Airasia rondgehopt in KL begonnen en geeindigd.

Borneo erg leuk en mooi

Penang vond ik zelf minder, was niet zo mijn ding , maar de kinderen vonden dit wel weer leuk, wel leuk het oorlogsmuseum trouwens ook dankzij en goede gids die we daar hadden

Maar mijn hart ligt bij Indonesie daar ben ik nu 3x geweest en heb ik het idee dat ik er nooit genoeg van zal krijgen.

Gr Annika