reisplanning met drie kinderen

• ivo

Hoi,

Wat fijn die tips,

Wij twijfelen steeds meer, misschien ivm de kosten toch na 2 dagen al naar indonesie, en dan terug nog 2 dagen maleisie aan het eind.

Ik heb op de site van Olaf gekeken, misschien zie/bereken ik het verkeerd maar ik kom voor uitstapjes toch op heel forse bedragen? Mogelijk doe ik iets verkeerd hoor met het omrekenen.

De beslissing nemen we natuurlijk zelf, maar wie kan me nog ietsje meer over Indonesie en de prijzen op borneo vertellen, en dan de prijzen als je iets zelf regelt/organiseert. Bijvoorbeeld van uit kota kinabalu naar die hanbruggen.

We zijn de lonely planet Indonesie al helemaal aan het lezen, daar staat heel veel info in. Lonely Planet Maleisie ga ik binnenkort kopen.

Beide landen lijken me prachtig, we hebben al veel voorpret.

• m.visscher

Hee Ivo,

Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een reis naar Borneo, dus ben benieuwd naar het antwoord op jouw vraag over de prijzen op Borneo, als je zelf de trips regelt.

Indonesië zijn wij al meerdere malen geweest en daar is het ook heel eenvoudig om alles zelf te regelen en zeer goedkoop.

Bepaalde bezienswaardigheden zoals bijv. de Boroburdur betaal je gewoon een vaste prijs en kun je niet afdingen, maar zeker transport en andere tripjes ( trekkings etc) kun je goed over onderhandelen.Maar ook de hotels zijn goed onderhandelbaar. Wij zaten regelmatig in hotels waar men 95 dollar per nacht vroeg, maar waar wij uiteindelijk 35 dollar voor betaalden.

• Martijn

m.visscher Schreef:

——————————————————-

> Indonesië zijn wij al meerdere malen geweest en daar is het ook heel eenvoudig om alles zelf te regelen en zeer goedkoop.

> Bepaalde bezienswaardigheden zoals bijv. de Boroburdur betaal je gewoon een vaste prijs en kun

> je niet afdingen, maar zeker transport en andere tripjes ( trekkings etc) kun je goed over onderhandelen.Maar ook de hotels zijn goed

> onderhandelbaar. Wij zaten regelmatig in hotels waar men 95 dollar per nacht vroeg, maar waar wij uiteindelijk 35 dollar voor betaalden.

walk-inrates kennen (echt niet alleen in indonesie/azie) inderdaad kortingspercentages tussen de 40 en 75%, ook de sites als bijv. asiarooms en latestays werken met dit soort kortingspercentages