Cheaptickets - Egypt Air dit kan toch niet

• Denny

Hallo mensen!

Hier hetzelfde probleem! In augustus 2010 2 vliegtickets geboekt richting Kuala Lumpur via Cairo! We zouden op 4 maart vertrekken, maar op 24 februari (8 dagen voor vertrek) kregen we per e-mail (!) te horen dat onze vlucht niet doorging. Gelijk gebeld met Tix.nl en EgyptAir en het geld zou binnen 10 dagen teruggestort worden! Helaas zijn we nu bijna 2 maanden verder en hebben we onze 1252 euro nog niet terug! Tix.nl en EgyptAir wijzen naar elkaar en kreeg vandaag te horen dat het nog wel even kan duren!

We hebben een nieuwe vlucht geboekt die 300 euro duurder was, we moesten wel want we hadden in Maleisie een aantal dagen later weer een doorvlucht naar Melbourne. Sinds de 8e zijn we terug en hebben ondertussen meerdere malen contact gehad met beide bedrijven, maar helaas dus zonder succes!

Ook een aangetekende brief verstuurd richting Tix.nl, maar ik denk dat we allemaal lang kunnen wachten!

Is het niet verstanding om onze krachten te bundelen? Ik denk dat vele mensen namelijk de dupe zijn van deze slechte service!

E-mail me dan! Samen staan we een stuk sterker en ze lopen wel wat harder als we bij een programma kunnen komen!

MvG

Denny

• Martijn

Denny Schreef:

——————————————————-

> Hallo mensen!

>

> Hier hetzelfde probleem! In augustus 2010 2 vliegtickets geboekt richting Kuala Lumpur via Cairo! We zouden op 4 maart vertrekken, maar op 24

> februari (8 dagen voor vertrek) kregen we per e-mail (!) te horen dat onze vlucht niet doorging. Gelijk gebeld met Tix.nl en EgyptAir en het geld

> zou binnen 10 dagen teruggestort worden! Helaas zijn we nu bijna 2 maanden verder en hebben we onze 1252 euro nog niet terug! Tix.nl en EgyptAir

> wijzen naar elkaar en kreeg vandaag te horen dat het nog wel even kan duren!

>

> We hebben een nieuwe vlucht geboekt die 300 euro duurder was, we moesten wel want we hadden in Maleisie een aantal dagen later weer een doorvlucht

> naar Melbourne. Sinds de 8e zijn we terug en hebben ondertussen meerdere malen contact gehad met beide bedrijven, maar helaas dus zonder succes!

300 euro meer? voor 1.050 was je met zijn 2en in singapore geweest, nou dan kom je echt voor 202 euro nog wel met zijn 2en in kuala lumpur hoor

en was met egyptair naar bangkok geen optie? met air asia kom je dan voor niet teveel weer wel in kuala lumpur

> Ook een aangetekende brief verstuurd richting Tix.nl, maar ik denk dat we allemaal lang kunnen wachten!

> Is het niet verstanding om onze krachten te bundelen? Ik denk dat vele mensen namelijk de dupe zijn van deze slechte service!

> E-mail me dan! Samen staan we een stuk sterker en ze lopen wel wat harder als we bij een programma kunnen komen!

krachten bundelen? als er op elke machine 5 nederlanders zitten dan heb je bij een dagelijkse vlucht bijna 7 maanden nodig om aan 1.000 gedupeerden te komen

de boekingen zitten verspreid over tal van reisbureaus en 1 luchtvaartmaatschappij, neem van mij aan dat de reisbureaus te versnipperd zijn en dat egyptair zich totaal maar dan ook totaal niks aantrekt van negatieve berichtgeving in een nederlands tv-programma

• erica

Hallo mensen,

Ook wij hadden 2 tickets geboekt voor in juli bij Egypt Air.

Nadat we 20 april toevallig van iemand hoorden dat ze niet meer vlogen op KL, hebben we nog die zelfde avond gebeld met cheaptickets waar we ze geboekt hadden.

We kregen tickets aangeboden voor Bangkok, daar hadden we natuurlijk niets aan omdat we ons verblijf in Maleisië al grotendeels geregeld hebben,

als we daar geen gebruik van maakten moest dit via een mail door gegeven worden, daarna zou alles in werking gesteld worden.

De volgende dag kregen we een telefoontje dat ze de mail nog niet ontvangen hadden ( was wel heel attent )

Ze konden ons op dat moment niet zeggen hoelang het ging duren voordat het geld teruggestort zou worden.

Na ruim 2 weken hebben we nog maar eens een mail gestuurd om te vragen of er al iets bekend was.

En jawel op vrijdag 13 mei kregen we bericht dat het geld overgemaakt was, min € 17,50 per ticket,

dat waren de kosten die cheaptickets gemaakt had en die werden niet vergoed.

Al bij al mogen we denk ik toch blij zijn dat we rest wel al allemaal terug hebben gekregen en toch nog best snel.

De tickets zijn gelukkig alweer geboekt, nu maar wat meer betaald maar dan vliegen we wel met Malaysia airlines en ook rechtsstreeks.

Nu kunnen we weer met een gerust hart verder gaan met de voorbereidingen op onze droomreis, we hebben er weer zin in.

Hopelijk kunnen we met dit bericht andere mensen geruststellen die nog zitten te wachten op hun geld, zoals je ziet, het komt goed!

Met vriendelijke groeten,

Joyce en Bob

• NBB3

Goed om te horen Joyce en Bob. En chapeau voor MAS :)

• Martijn

NBB3 Schreef:

——————————————————-

> Goed om te horen Joyce en Bob. En chapeau voor MAS :)

chapeau voor cheaptickets lijkt me meer op zijn plaats

• NBB3

Beste netjes van Cheaptickets, zeker. Maar ook tof voor Joyce en Bob dat MAS nog stoeltjes had en nog direct vliegt ook.

• Balende vakantieganger

Het geld minus een aantal kosten heb ik gelukkig ook terug.

Chapeau voor cheaptickets vindt ik iets te ver gaan. Aangezien je er zelf achter moet komen dat de vlucht niet doorgaat!!

Gelukkig in mijn geval was dat op tijd en kon ik een vervangende (duurdere) vlucht regelen.

• Martijn

Balende vakantieganger Schreef:

——————————————————-

> Het geld minus een aantal kosten heb ik gelukkig

> ook terug.

>

> Chapeau voor cheaptickets vindt ik iets te ver gaan. Aangezien je er zelf achter moet komen dat de vlucht niet doorgaat!!

>

> Gelukkig in mijn geval was dat op tijd en kon ik een vervangende (duurdere) vlucht regelen.

chapeau voor cheaptickets mag dan iets te ver gaan, chapeau voor een maatschappij die toevallig nog wel plaats heeft gaat in ieder geval te ver

• Mike

Malaysia Airlines is een zeer goede maatschappij. Misschien wel handig om na te vragen of je op de KLM vlucht of de Malaysian Airlines vlucht zit. Het kan namelijk zijn dat ook al heb je Malaysia Airlines geboekt, dat je toch met KLM vliegt, omdat ze de vluchten gezamenlijk uitvoeren. Wijzelf vonden de vlucht van Malaysian Airlines beter.

Nog een tip: Let bij de terugvlucht goed op je vluchtnummer en vertrektijd. Wij hadden begin maart de vlucht van 23.59, maar er ging ook een vlucht om 23.46 en bij het vluchtnummer was de onze MH0016 en die andere MH9016. Hierdoor moesten op het allerlaatst nog mensen rennen van de ene hal naar de andere.

Nog een tip: bij vliegwinkel.nl boeken, die hebben een uitstekende service. Ik zou na deze verhalen niet zo gauw bij cheaptickets boeken. Ondanks dat ik nog geen ervaring met ze heb, komen ze op mij niet betrouwbaar over.

En ik heb toch al wel bij verschillende organisaties geboekt…..

Desondanks: Heel veel plezier!

• Mike

chapeau voor Cheaptickets? Ben ik het totaal niet mee eens. Eerst de mensen in de kou laten staan, dan nog niet eens al het geld terug geven en dan duurdere tickets verkopen??? Geldwolven zonder service dat noem ik het.