Hallo Nina
We zijn afgelopen zomer met onze dochters van 11 en 13 door Maleisie rondgetrokken en dat is zeer zeker goed te doen.
Wij hebben de volgende ronde gemaakt in 3 weken: Singapore - Malacca - Kuala Lumpur - Taman Negara - Cameron Highlands - Pulau Perhentian (Besut) - Kuala Terrenganu - Singapore
Hierbij hebben we gereist per taxi - Express bus
Dit is ons goed bevallen en vonden we zeer zorgeloos. Je kunt eigenlijk altijd wel vervoer regelen en ik denk niet dat het goedkoper is om een auto te huren.
Zeker als je met z'n 4-en bent is een taxi al snel zeer betaalbaar. Voor een rit van rond de 4 uur betaalden we 450 Ringit en dat komt dus neer op zo'n 100 euro. Voor
expressbussen betaalden we soms maar 20 euro met z'n 4-en voor uren reiden. De bussen zijn zeer lux met airco etc.
Een auto huren vonden we ook niet zo aantrekkelijk omdat je hem eigenlijk niet gebruikt zodra je aankomt.
We vonden alles super. En onze dochters ook. Het allermooiste is toch we de afwisseling van het land: steden, hooglanden, bountyeiland, regenwoud.
Natuurlijk hebben wij ook dingen niet kunnen doen (olifanten) met het blijft kiezen. Mijn enige tip is: zorg voor genoeg afwisseling in je programma en zorg voor een niet al te vol
programma zodat je goed kunt genieten van alles en het geen race wordt om zo veel mogelijk te doen/zien.
We hadden best onze twijfels voor we gingen maar het is meer dan goed verlopen en het is een super makkelijk land om te bereizen.
Ik zou zeggen: maar een keuze en fout kiezen kan bijna niet.
We wensen jullie een fijne vakantie !!
Gemma