Kan iemand mij vertellen hoeveel kg bagage je mag meenemen tijdens een binnenlandse vlucht met Air Asia.
Ik zie wel dat je extra bagage kg kunt kopen maar ik lees nergens wat de normale hoeveelheid bagage is die je mee mag nemen.
M.v.g.
Beste Joan,
Bij Air Asia is bagage nooit gratis geweest, men heeft hier altijd voor mogen betalen. (of… het moet heel lang geleden eens zo zijn geweest, maar ik kan het mij niet herinneren)
Handbagage mag tot maximaal 7 kilo gratis, echter.. indien 10 kilo ook geen probleem, want ik heb nog niet meegemaakt dat dit gecontroleerd werd.
Verzekering:
Pas op, dat je bij de verzekering, 2x op cancel drukt, anders krijg je deze niet weg.
Online inchecken:
Ook hier vragen ze dus weer ofdat je de verzekering wenst, en je krijgt die enkel weg door 2x op cancel te drukken.
Plaatsreservering:
De laatste weken lukt het mij niet om plaatsen te reserveren, hebben hier andere mensen ook last van. Het aangeven gaat goed, maar bij de betaling valt het bedrag weg en op het eticket staan de gereserveerde plaatsen er niet meer op. Ook niet voor betaald?? Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Prijs: Air Asia werkt met aanbiedingen. Indien je zon aanbieding te pakken hebt, dan kan het wel veel geld schelen met een MAS ticket. Echter dien je dit altijd met elkaar te controleren. Ook is het verschil vaak niet groot en kies ik ook liever voor een vlucht met MAS, want je krijgt gratis eten, later inchecken (en dat is toch wel belangrijk, of ik rijd aan om 0555am bij MAS of 0530am bij Air Asia voor dezelfde vlucht van 7 uur smorgens.
Voor families die met kinderen reizen, kan Air Asia toch wel erg voordelig zijn, maar reis je met zn tweeen, dan is een RM214pp van KL naar Borneo voor 2 uurtjes vliegen toch ook niet duur met de MAS toch?
Vriendelijke groet,
Olaf uit KK
Vandaag een retourtje Penang-Spore geboekt voor RM270 (incl. RM30 voor 15kg bagage heen en terug). MAS was rond de RM800.
Ik had plaats besproken (ook hier irritatie dat je de automatisch toegewezen duurste plaatsen van RM30 moet wegdeleten) voor 2x RM6, seats staan op boarding card, maar niet op de afrekening! Gratis dus. Blijkbaar foutje in hun reserveringsprogramma.
En inderdaad Olaf het lijkt wel of AirAsia je die verzekering kost wat het kost wilt aansmeren. Zoveel moeite je ervoor moet doen om het te cancellen.
Het schijnt dat MAS ook geld vraagt voor het vooraf reserveren van een stoel. Maar ja, Tony Fernandes zit in het bestuur van MAS.
Beste Danny,
Okay dan weet ik nu dus, dat het niet berekend wordt, maar later bij instappen wel gewoon op de boardingpass staat.
Bert.. anderhalve maand geleden, was mij dit niet opgevallen, ik boek “bijna” dagelijks vluchten bij MAS of bij Air Asia.Het is iets van de laatste 2 weken. Maar ben natuurlijk blij, als ik hoor dat Danny en evt anderen dit ook opgevallen is. Bedankt voor je reactie.
Nu hoor ik zojuist, dat er nieuwe vluchten zijn, van Kota Kinabalu naar Brunei, van Kuching naar Pontianak en van Tawau naar Tarakan. Dat is met MasWings, kun je ook gewoon via de website van Malaysia Airlines doen. Mensen die voor hun driemaandelijkse “Visa-run” moeten gaan, is dit een hele goedkope en snelle optie haha.
Groet,
Olaf uit KK
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?