Ik vlieg vrij veel per jaar. Maar gelukkig bijna nooit op de zogenaamde “waar-we-heen-gaan-jelle-zal-wel-zien” vluchten…….de vakantie vluchten!!! Niet vanwege de kinderen hoor. Maar vanwege de volwassenen.
Heb eens, uit pure noodzaak, een vlucht van Bangkok naar Amsterdam gehad. Als een gedeelte van het traject Tokyo-Taipeh-Bangkok-Amsterdam. NOOIT MEER!!!! Ook al zou het niet anders kunnen. De vertrekhal leek op een Nederlands voetbal stadion vol met luidruchtige, zogenaamd grappige Nederlanders. Cowboy hoed op, korte broek aan, de Thaise autoriteiten schofferend. En dan nog steeds geloven dat men je leuk vind. Ik schaamde mijn ogen uit mijn kop….terwijl niemand wist dat ik Nederlander was. Dat hield ik dan ook angstvallig geheim!!
Aan boord had ik medelijden met de cabine crew. Al die Popi-Jopi's met die cowboy hoeden. Hangend in het gangpad, leunend over stoelleuningen. Een soort van kroeg houding? Blijkbaar, want men kreeg het voor elkaar de volle 12 uur luidruchtig te blijven en ook hier weer het personeel te behandelen (meer te bekijken) als hoer.
Aankomst in Amsterdam, landing op Schiphol……iedereen klappen…..ik kon wel door de grond zakken (al kon dat natuurlijk niet)!!! De truttigheid ten top!!!!
Zelfde verhaal geldt voor de AMS-KUL-AMS route, welke ik ook eens heb genomen.
Kinderen lastpakken? Het blijkt dus echt te kloppen dat ze alles van hun ouders copieren. Volwassen zijn vaak de vervelende “kinderen” aan boord.