Bali of Maleisie?

• Miranda

Beste liefhebbers en kenners,

Wij (stel van 30 en 33) willen volgend jaar voor onze huwelijksreis 2 weken naar Bali of Maleisie. Zelf komen we er niet uit > we vinden beide bestemmingen fantastisch, dus bij deze aan jullie de vraag wat jullie aanraden en waarom.

Het is onze eerste keer richting Azie en we zijn op zoek naar een afwisselende bestemming met een mooie natuur en af en toe een leuk resort en/of strandje om te relaxen.

Nou, we hopen dat jullie ons wat meer op weg kunnen helpen.

Gr, Ronald & Miranda

• Cees

Volgend jaar is een rekbaar begrip. Wil je in de winter, het voorjaar de zomer of het najaar van 2011? Zo is het in onze winter regentijd op Bali. Aan de oostkust van Maleisie is het vanaf april goed weer, aan de westkust wordt het dan juist weer snel minder (invloed van de wisselende moesson).

• Mike

Ikzelf zeg: Borneo (Oost-Maleisie). Maar wij zijn nog nooit op Bali geweest, dus kan ik er misschien niets over zeggen. Borneo vond ik echt een topbestemming om heen te gaan. Zeker Danum Vallei.

Groetjes Linda.

• Martijn

voor een huwelijksreis hoef je niet te twijfelen BALI ! !

• Miranda

Het wordt de maand juni en qua budget denk ik eerder aan West-Maleisie dan aan Borneo….

Martijn: Kun je ons ook vertellen waarom je vol overtuiging Bali zegt en ben je in beide landen geweest?

Gr, Miranda

• fraukje

Hallo Miranda

Wij zijn in beide landen geweest. Zowel Maleisie (west) als Bali zijn fantastische vakantie adressen. Maar voor een huwlijksreis zou ik echt kiezen voor Bali.

De mensen daar doen alles om je in de watten te leggen. Mooie stranden idilische plekken in het binnenland. Veel bloemen heerlijke geuren. Mooie resorts of kleinschalige hotels…..

Ik heb nog altijd spijt niet in Bali getrouwd te zijn.

Doe waar je jij je goed bij voelt want als het goed is doe je het maar een keer toch:)-D

Geniet van je voorbereidingen,

Groetjes Fraukje

• Cees

Je schrijft dat jullie nog nooit in Azie zijn geweest. Verder weet ik natuurlijk niet of jullie ervaring hebben met totaal andere culturen. Maleisie is meer westers georienteerd dan Thailand en Indonesie. Aan de kwalitiet van het wegennet, de hotels, de netheid en de voorzieningen kun je merken dat het land vroeger een Engelse kolonie was. Toen wij voor de eerste keer naar Azie gingen vonden wij het een perfect land om er achter te komen of Azie iets voor ons is. Vooral de enorm warme en oprechte vriendelijkheid van de mensen heeft ons toen aangegrepen. Maar het is maar wat je zoekt.

Wat weer betreft is het een goede tijd voor de oostkust van Maleisie (inklusief de eilanden) en ook voor Bali. De westkust van Maleisie heeft dan de regentijd en zou ik overslaan.

Groetjes, Cees

• Rob

Mijn voorkeur is juist voor Maleisie. Ben in beide landen geweest maar Bali heeft toch een nasmaak achtergelaten moet

ik zeggen.. hoe mooi Bali ook is .. ik vind Indonesie nog steeds te corrupt… zelfs ambtenaren op vliegveld vragen je

zomaar om geld .. dat was echt wel een schok. Het is er te armmoedig dus mensen proberen van alles en nog wat…

Dat is erg jammer….. Ik zou daar zeker niet gauw weer teruggaan.

Maleisie heeft dat gelukkig niet, alles is daar goed geregeld en er is van alles te doen in maleisie.. voor alle budget types

en oostkust heeft idd vele mooie stranden/eilandjes. Zeker een aanrader… ook voor een huwelijksreis.

Enig nadeel van Maleisie vind ik dat alcohol prijzen erg hoog zijn, zelfs een biertje kopen in een supermarkt is duurder

dan in Nederland…. maar daarentegen is het eten wel weer supergoedkoop dus dat compenseert elkaar dan een beetje.

Wat je ook kiest.. veel plezier met jullie planning…….

• Miranda

Beste Cees,

Jij geeft aan dat het in juni regentijd is op West-Maleisie, maar wij hebben juist begrepen dat dat niet zo is en dat het een prima periode is om daarheen te gaan. Zij wij verkeerd voorgelicht? (als ik google op beste reistijd komt juni ook steeds naar voren).

Gr, Miranda

• Cees

Beste Miranda,

Het is inderdaad wat verwarrend. Ik bedoel de westkust van west Maleisie (het vaste land van Maleisie). Dus aan de kant van Penang en Malakka is het dan regentijd terwijl het aan de oostkust bij Kota Bharu en Kuantan juist de relatief droge periode is.

Kijk voor klimaatinformatie eens op; http://www.weather2travel.com/climate-guides/malaysia/

Groetjes, Cees