Bali of Maleisie?

• Martijn

Miranda Schreef:

——————————————————-

> Het wordt de maand juni en qua budget denk ik eerder aan West-Maleisie dan aan Borneo…

bali duurder dan maleisie? overigens lijkt me dat voor een huwelijksreis budget geen doorslaggevende rol mag spelen

> Martijn: Kun je ons ook vertellen waarom je vol overtuiging Bali zegt en ben je in beide landen geweest?

naar bali ga je voor een romantische vakantie, maleisie is meer “interessant”, ja ik ben zowel in indonesie (ook bali) en in maleisie (oostkust, westkust en borneo) geweest

vliegen met garuda of mas? zonder twijfel mas

vergis je niet, ook in de tropen kan het klimaat erg wisselvallig zijn, de regen houdt zich niet altijd aan de regentijd en omgekeerd, een ander hardnekkig sprookje is de tropische regenbui van maximaal 30 minuten aan het eind van de dag

• Mikem

Hoi Miranda,

Wij zijn zowle in Bali 2 keer en West Maleisië 2 keer geweest. Wij vonden het allebei geweldig en zouden zo naar allebei weer terug gaan. Maar zeker als budget een rol speelt zou ik kiezen voor Bali het leven daar is nog weer goedkoper dan in Maleisië. Je zou ook een combinatie kunnen doen met bijvoorbeeld een stopover in Kuala Lumpur. Dan zie je echt heel grote verschillen. Maleisië is al zoveel verder ontwikkelt.

Daarnaast is West Maleisië veel groter en zul je dus verder moeten reizen om veel verschillende dingen te zien. Wat dat betreft is het op Bali allemaal wat compacter. Maar ik ben er van overtuigd dat wat je ook kiest dat het een top vakantie moet kunnen worden.

Groeten,

Mike

• Miranda

Beste Martijn,

Helaas is het nu eenmaal zo, dat budget wel een rol speelt, ook al is het de huwelijksreis. Dit komt ook doordat we daarvoor trouwen op een Grieks eiland. En om de vragen vast voor te zijn: We trouwen op een Grieks eiland en niet in bijv. Maleisie of Bali omdat mijn moeder er anders niet bij kan zijn ivm haar hartklachten.

Daarnaast hoeft onze huwelijksreis qua omgeving niet romantisch te zijn, romantisch maken we het zelf wel…..Wij gaan voor de meest diverse of interessante bestemming…..en dan lijk je op Maleisie uit te komen. Bali lijkt ook mooi, maar iets minder divers misschien maar het voordeel van Bali is weer dat alles goed te bereizen is……we zijn er dus nog steeds niet uit……

Maar: bedankt allemaal voor jullie reacties, die helpen zeker mee bij het maken van een keuze.

Gr, Miranda

• Cees

Als jullie gaan voor de meest diverse bestemming zou ik zeker voor Maleisie kiezen. Wij vinden het elke keer weer heel bijzonder hoe de verschillende culturen en de vele verschillende geloven daar samenleven. Je loopt er zo van een extreem hindoestaans festival via een prachtige Chinese tempels en vervolgens een mooie moskee naar een echt Maleisisch Hawker centre. Daar kunnen we hier in Nederland nog veel van leren.

Succes met jullie keuze, Cees

• Mike

Als je echt iets wilt zien van de natuur, dan zou ik naar Borneo (Oost-Maleisie) gaan. Zeker naar Danum Vallei en de Kinabantang Rivier. Hier kun je neusapen (niet in Danum), gibbons (in Danum), Oeran Oetangs, olifanten (niet in Danum), neushoornvogels, uilen, ijsvogels, krokodil, enz. enz. te zien krijgen. Je moet natuurlijk wel geluk hebben, het blijven wilde dieren, dus geen garantie.

Als je zeker wilt weten dat je de neusapen ziet, dan zou je ook naar Bako NP kunnen gaan, daar is de kans heel groot dat je ze ziet.

Veel plezier met het plannen van jullie huwelijk en huwelijksreis!

Geniet ervan (wat je ook gaat doen).

Groetjes Linda.

• Martijn

een onderdeel van een land vergelijken met een heel land, ja nogal logisch dat je dan op meer divers uitkomt

een huwelijksreis die niet naar een romantische bestemming hoeft te gaan? ja dan ben ik uitgepraat maar dan hoef je ook niet helemaal naar het verre oosten te gaan, dichtbij zijn heel veel erg interessante bestemmingen die ook nog eens heel goedkoop zijn

• Miranda

Nou, we zijn er uit : West-Maleisie here we come! Op basis van o.a. jullie reacties en gesprekken met mensen die ook op beide bestemmingen geweest zijn, denken we dat West-Maleisie meer is waar we naar op zoek zijn dan Bali (neemt niet weg, dat we zeker hopen ooit ook nog eens naar Bali te gaan).

Thanx voor al jullie reacties. Fijn, dat er mensen zijn die de moeite nemen om te reageren op zulke vragen.

Hoop jullie binnenkort nogeens lastig te mogen vallen met de indeling van onze trip.

Gr, Miranda

• Leen

M.i. goede keuze. Ook allebei geweest. West-maleisie vind ik meer afwisselend, idd wel wat duurder tov bali. Je kunt voor 2 weken een mooie route gaan plannen. Ik vind treinen in maleisie super (zowel slaap als overdags). Veel plezier met plannen maken!

• Martijn

Leen Schreef:

——————————————————-

> M.i. goede keuze. Ook allebei geweest. West-maleisie vind ik meer afwisselend, idd wel wat duurder tov bali.

er is nou juist gekozen voor maleisie omdat het goedkoper dan bali is leen

• Miranda

Martijn: er is niet gekozen voor Maleisie omdat dat goedkoper is dan Bali. Er is gekozen voor Maleisie ivm de diversiteit waar wij naar op zoek waren en zoals Leen ook aangeeft ‘meer afwisselend’. En hoe meer we ons erin verdiepen, hoe meer dit blijkt en hoe meer we bijna niet kunnen wachten om te gaan…maar ja dat duurt dus nog even.