dengue en malaria kan je in ook KL en Penang oplopen,
je hoeft maar die ene mug tegen te komen die het virus bij zich draagt! (muggen kunnen vanuit het oerwoud heel goed meeliften op de trucks die de bomen vervoeren naar houtzagerijen!)
zelfs in het schone Singapore heb je behoorlijke uitbraken van dengue, en dat zijn er geen tientallen, maar honderden, alleen is het niet zo bekend
dus ik zou eens goed nadenken of je je kind onbeschermd in Maleisie rond wil laten reizen.
dengue is niet prettig en soms ook dodelijk en de dengue muggen steken overdag, dus niet ‘s avonds en ’s morgens vroeg
je vroeg voor een autostoeltje?
die kan je zelf meenemen als je voor je dochter een stoel in het vliegtuig boekt, daar kan je dan je autostoeltje op bevestigen en het zo meenemen,
met een bijpassend onderstel heb je ook iets waar je ze in kunt vervoeren als je op pad gaat, hoewel je niet aan stoepen moet denken zoals in NL!
of je ze hier kunt huren, geen idee, maar verwacht er niet veel van, wat ik in de winkels zie, zijn van een bedenkelijke kwaliteit
de kinderen hier staan los in de auto, veiligheidsriemen worden niet vaak gebruikt, tenzij er politiecontrolles langs de weg staan. (net zoals binnen en buitenspiegels en richting aanwijzers)
de tip van de olifanten is leuk, maar dit is in het binnenland, met grote kans op muggen, het is een behoorlij stuk het binnenland in….
en verder kan ik het alleen maar met Jenny eens zijn, wacht liever een paar jaar, dan is het voor je dochter ook aangenaam,
je vraagt tips voor tussen KL en Penang, maar mag ik je wat vragen?
heb je je al eens verdiept in Maleisie? als dat zo zou zijn, naar mijn mening, dan zou je toch al het een en anders zelf hebben kunnen bedenken…..of zie ik dat verkeerd!