Rondreis maleisie met klein kind, tips/hulp gevraagd

• gw

Goh, wat doen we gezellig hier.

Dat jullie je kind niet mee willen nemen is me nu wel duidelijk, mss kunnen we die discussie nu sluiten?

En ik ben me op dit moment aan het inlezen, kwam dit forum tegen en dan mag ik hier toch wel een vraag stellen over of iemand mss een suggestie heeft?

Wandelwagen gaat niet mee, mijn dochter kan prima lopen en als ze niet kan/wil lopen gat ze in de manduca, waar ze ook heerlijk in slaapt.

Ik heb zelf ooit dengue gehad, dus ik weet wel wat het is. En een bepaald riscio loop je altidj, maar daarin maak ik voor mezelf (en mijn kind) afwegingen, die afwegingen zijn niet voor iedereen hetzelfde, dat moge duidelijk zijn.

Maar onze keuze is al gemaakt, we gaan, dus daar hoeven we wat mij betreft niet meer over te discusieren.

• gw

Ik zou graag van je horen waar je die hep B info vandaan hebt, want dat heb ik nog nooit gelezen (en ik heb een medische achtergrond)

maar ter gerustelling, mijn kind is al gevaccineerd tegen hep B!

• Hetty

Hi,

Waarom gaan mensen met kleine kinderen eigenlijk naar Maleisie? Niet voor het kind, dat is duidelijk. Snikheet, vochtig, muggen. Dan kan je toch beter lekker in Europa blijven. Lekker bij zwembad of strand of lekker thuis bij je oude vertrouwde speeltuintje. Dat reizen kan wel weer vanaf een jaar of 8. Dat is vroeg genoeg om cultuur op te snuiven.

• jenny.hmns

gw Schreef:

——————————————————-

> Goh, wat doen we gezellig hier.

>

> Dat jullie je kind niet mee willen nemen is me nu

> wel duidelijk, mss kunnen we die discussie nu

> sluiten?

>

> En ik ben me op dit moment aan het inlezen, kwam

> dit forum tegen en dan mag ik hier toch wel een

> vraag stellen over of iemand mss een suggestie

> heeft?

>

> Wandelwagen gaat niet mee, mijn dochter kan prima

> lopen en als ze niet kan/wil lopen gat ze in de

> manduca, waar ze ook heerlijk in slaapt.

>

> Ik heb zelf ooit dengue gehad, dus ik weet wel wat

> het is. En een bepaald riscio loop je altidj, maar

> daarin maak ik voor mezelf (en mijn kind)

> afwegingen, die afwegingen zijn niet voor iedereen

> hetzelfde, dat moge duidelijk zijn.

>

> Maar onze keuze is al gemaakt, we gaan, dus daar

> hoeven we wat mij betreft niet meer over te

> discusieren.

Je vraagt om advies. Dan geven we je dat. Je kunt ervan uitgaan dat de mensen die je dat advies geven, weten waar ze het over hebben. Netty woont er en ik heb er gewoond. Maleisie is een prachtig land, ga zo weer terug als ik de kans krijg alleen er kleven een aantal bezwaren aan en die vertellen we je. Dat je die vervolgens naast je neerlegt is jouw keuze. Toeristen willen nou eenmaal alles zien in een zo kort mogelijke tijd. Dat gaat niet in Maleisie, daar is je lijf niet op ingesteld. Als je dan ook nog met een heel klein kind gaat, moet je daar rekening mee houden. Je kindje heeft er m.i. niets aan.

Als ik dan nog een reeds eerder geposte tip mag geven: zorg voor een UV werkend badpakje voor je kind. Er de hele dag achteraan hollen met zonnebrand helpt niet en werkt niet. Je verbrandt levend ook in de schaduw.

groetjes

Jenny

• jenny.hmns

gw Schreef:

——————————————————-

> Ik zou graag van je horen waar je die hep B info

> vandaan hebt, want dat heb ik nog nooit gelezen

> (en ik heb een medische achtergrond)

> maar ter gerustelling, mijn kind is al

> gevaccineerd tegen hep B!

Die info komt van het ziekenhuis waar mijn man gelegen heeft toen wij er woonden, het PJ Hospital. En van mijn benedenburen waarvan de echtgenoot het heeft gekregen. Keurig getrouwde man geen verkeerde sex of bloedoverdracht.

Wij zijn toen getest en alsnog gevaccineerd.

groetjes

Jenny

• gw

uv-werend pakje hebben we al, maar bedankt voor de tip

Ik geloof niet dat wij het plan hebben om zoveel mogelijk te zien in zo kort mogelijke tijd.

IK heb zelf ook in de tropen gewoond (niet in Maleisie) en ik denk dat ik wel een beetje weet waar ik het over heb.

En ja, tuurlijk gaan we voor onszelf op vakantie, maar dat geldt toch voor bijna alle ouders met kleine kinderen? In mijn ogen is daarmee niets mis, als je ook maar oog hebt voor je kind.

• jenny.hmns

gw Schreef:

——————————————————-

>>

> En ja, tuurlijk gaan we voor onszelf op vakantie,

> maar dat geldt toch voor bijna alle ouders met

> kleine kinderen? In mijn ogen is daarmee niets

> mis, als je ook maar oog hebt voor je kind.

Nou nee. Wij hadden een zeilboot toen onze dochter werd geboren en die hebben we weggedaan omdat we het niets vonden dat onze dochter de hele dag op die boot moest zitten (lopen ging nauwelijks) en niemand had om mee te spelen. Wij hebben een tent gekocht en zijn gaan kamperen totdat we naar Maleisie gingen en ja daarna ben je gewoon verkocht en zijn we vele malen teruggeweest.

Ik wens je echt een fijne vakantie en hopelijk geniet je kindje ook nog een beetje.

Jenny

• netty

waarschijnlijk dat het een andere generatie is Jenny, want hier hetzelfde verhaal

we gingen erop uit voor de kinderen, ook kamperen (ik vond het meer kreperen), maar de kinderen hadden het naar hun zin, en wij waren er ook uit.

ik vind, dat als je kinderen “neemt” je je aan de kinderen moet aanpassen, dat hoeft niet te betekenen dat je jezelf weg moet cijferen, maar je zult een stapje terug moeten doen. je kunt niet van je kind verwachten dat het zich aanpast aan jou leven, andersom “moet” je naar mijn mening,

je schrijft in je vraag in het begin dat je een rondreis wilt gaan maken, dan is het niet gek als je ook de antwoorden op die vraag krijgt

je schrijft ook dat je in de tropen hebt gewoond, maar je hebt de tropen en de tropen, Singapore bijv.kan je niet vergelijken met Maleisie, daar zit een enorm verschil in….maar het zijn ook dezelfde tropen

en neem van mij aan, met een kleintje is het toch ff anders dan dat je met 2 volwassenen gaat, maar goed, je hebt je keuze gemaakt,

ik hoop dat, net als Jenny, je een fijne vakantie hebt en dat ook je kind een klein beetje plezier kan hebben,

• jenny.hmns

netty Schreef:

——————————————————-

> waarschijnlijk dat het een andere generatie is

> Jenny, want hier hetzelfde verhaal

> we gingen erop uit voor de kinderen, ook kamperen

> (ik vond het meer kreperen), maar de kinderen

> hadden het naar hun zin, en wij waren er ook uit.

hier ook zo, als de kids het goed hebben, hebben de ouders dat ook

Enne kreperen, nee hoor, zou het zo overdoen.

Singapore bijv.kan je niet vergelijken met Maleisie, daar

zit een enorm verschil in….maar het zijn ook dezelfde tropen

Als ik eerlijk mag zijn, van mij mag dat verschil blijven. Toen wij 5 jaar later, nadat we er hadden gewoond, terug kwamen, hadden wij echt het gevoel KL wil een 2e Singapore worden en dat moet ze niet doen. Zonde, er was zoveel gesloopt en vervangen door wolkenkrabbers. Laat KL aub KL blijven!!!

En ja binnenlanden heeft Singapore niet en als je ook maar iets op de straat gooit, kun je de politie achter je aan krijgen. Ga eens na een markt (ik bedoel als die afgelopen is) in een gewone niet toeristische wijk in KL, je hebt lieslaarsen nodig om door de troep heen te komen en stinken!!!

En toch is dat ook KL en omdat ik daar woonde, wilde ik dat ook zien.

> en neem van mij aan, met een kleintje is het toch

> ff anders dan dat je met 2 volwassenen gaat, maar

> goed, je hebt je keuze gemaakt,

Onze dochter was toen 8, is daar naar school geweest, spreekt vloeiend Engels en had toen een leeftijd waarop je dingen kunt uitleggen. GW kan wel zeggen in Nederland mag mij kind ook geen hond aaien, punt!, maar er zijn zoveel andere zaken waar een kind van 2 gewoon geen benul van heeft.

GW heeft het wel over Hep A en B, maar niet over typhus, wel verplicht. Nou ik vind het een rot prik!

> ik hoop dat, net als Jenny, je een fijne vakantie

> hebt en dat ook je kind een klein beetje plezier

> kan hebben,

Tuurlijk hoop ik dat want Maleisie is een fijn land, met normaal gesproken lieve mensen, behulpzame mensen alleen ja sommige zaken moet je gewoon niet doen en dat is handiger met een kind dat begrijp waarom iets niet mag dan met een kindje van 2

Veel plezier

jenny

• gw

Nee, ik heb niet in Singapore gewoond, maar aan de andere kant van de wereld in El Salvador.

Een van de armste landen ter wereld, dus ik geloof dat ik echt wel een reeel beeld heb van de wereld en wat dit met je kan doen.

Deze discussie kunnen we wat mij betreft wel stoppen, voor enig inzicht zijn jullie schijnbaar beide niet echt in. Prima dan niet.

(En je zeilboot verkopen als je kinderen krijgt is nergens voor nodig, ik ken goede vrienden die met 2 kleine kinderen regelmatig gaan zeilen en zowel kinderen als ouders vinden het leuk, tuurlijk pas je je iets aan en zeil je niet meer 48 uur aan een stuk en blijft je iets vaker in de haven, maar dat lijkt me niet meer dan logisch, net als dat wij als we nu gaan rondreizen we dat ook in een rustiger, aangepast ritme doen)